December 17, 2008

berkongsi ;D

suka dan tidak suka.hurm apa itu ek?.entahla.perasaan ini semua memang susah untuk ditafsirkan.

ok lah.mungkin anda tertanya-tanya kan.apa yang sedang saya melalut nie.
sebenarnya.saya sendiri pun tidak tahu.sekarang nie sebenarnya saya sendiri sedang merasa tenteram tetapi dalam masa yang sama sedang tidak sedap hati.pelik kan?

mungkin korang tak paham kot apa yang sedang saya bicarakan.aah!.biarkan aje la perasaan yang sedang menyingah di benak saya itu.

sebenarnya.saya mem-blogging untuk apa?.jika kita melakukan sesuatu pekerjaan.mesti ada sebab kan?.so do I.saya mem-blogging kerana saya ingin meluahkan apa yang sedang saya rasa.sedang saya fikirkan.sedang saya alami.untuk dikongsi bersama korang yang membaca.jika ada yang membaca la kan?.huhu.kepada yang membaca.terima kasih saya ucapkan

dalam diri setiap manusia mempunyai perasaan suka dan benci kan?.oh..mungkin saya silap.suka dan tidak berapa suka.dan sesetengahnya terus membenci.

korang membaca sesebuah blog untuk apa?.mengisi masa terluang?.menyelami perasaan dan situasi seseorang?.merapatkan ukhwah.suka akan penulisan beliau?.atau mungkin kerana ingin mencari salah orang tersebut untuk dijadikan penyebab bagi anda lebih membenci org tersebut?.renung-renungkanlah anda berada dalam kategori mana.

dan kenapa pula anda suka mengziarahi sesebuah blog tersebut?.walaupun anda tidak mengenali org tersebut,tetapi anda masih lagi membacanya dan melawatnya.kerana templatenye yang lawa?.gaya penulisannya yang sempoi.atau bermacam-macam sebab yang lain.

bagi saya.kalau saya melawat sesuatu blog itu dengan kerap atau acapkali kerana bermacam-macam sebab.jika penulisannya bagus.saya cuba jadikan mereka2 itu sebagai inspirasi untuk saya menulis dengan lebih bagus dan tanpa meniru gaya mereka.
jikalau template mereka lawa.saya akan tengok page source mereka dkt toolbar "View" diatas sana.mungkin diatas address bar atau bar pakcik google kalian semua.saya memang suka belajar benda2 macam itu secara sendiri tanpa merujuk sebarang buku.biasanya saya akan meng-view page source kalian ataupun meminta pertolongan dengan pakcik google saya.anda mungkin akan meminta tolong dengan pakcik google anda untuk mencari lirik lagu ataupun mungkin untuk mencari layout untuk page anda di mana-mana pun.tetapi saya sentiasa meminta tolong dengan pakcik saya itu.pakcik,saya nak cakap.saya memang sayang dekat pakcik!.itulah saya.hurm.agak pelik post ini kan?.dengan gaya bahasa,dan bermacam2 ragam lagi la yang pelik dapat anda lihat itupun jikalau anda selalu mengjengguk dekat sini la.

itu saya punya.anda pula bagaimana?.kenapa anda selalu menjenguk ke sini.itu pun jikalau anda berbuat demikian la.

jikalau anda yang melihat blog ini kerana ingin mencari kesalahan saya,memaki-maki saya dihadapan orang lain.menguriskan perasaan saya.fikir-fikirkan.kenapa anda nak dengki dekat saya?.apa yang saya dah buat kepada anda?.atau sebenarnya anda mencemburui saya?.fyi,saya tidak akan membuat anda sakit hati,pecah hati atau kecik hati jika anda tidak mengacau saya dengan sebarang jenis perkara yang mungkin bakal menguris hati saya,menakut-nakutkan saya,mencemarkan maruah saya.
so

BUAT APA ANDA MEMBACA LAGI JIKA ANDA TIDAK MENYUKAI SAYA!!.BERHENTI DISITU AJA!

agak emo post saya kali ini.huhu dan hu.dan antara cinta dan benci pula.

mungkin anda merungut bermacam-macam perkara tentang orang tersebut.mungkin anda mengatakan yang anda sangat membencinya.tetapi.anda mungkin tidak tahu sebenarnya anda sedang menyukai orang tersebut.

dan suka pula.anda mungkin menyatakan yang anda sangan menyukai seseorang itu.dan bila suatu hati dia menyakitkan hati anda.mungkin anda benar-benar akan membenci si dia

jadi,benci dan sayangilah seseorang mahupun sesuatu benda sekalipun secara berpada-pada.
mungkin suatu hari dia akan menguris perasaan anda

No comments: