August 22, 2008

P.E.R.K.A.M.P.U.N.G.A.N.!.!

pada tanggal 14/08/08 baru2 nie terdapat sebuah perkampungan yang baru telah dibuka di bumi wakaf SMKA Tok Jiring..perkampungan tersebut diberi nama Perkampungan Perdana Gemilang PMR/SPM 08..warga2 penduduk kampung nie terdiri drpd semua pelajar tingkatan 3 dan tingkatan 5 Tok Jiring..

diriku salah seorang drpd warga kampung tersebut..tp sayang..hari ke2 baru buleh gi..sob3..mlm pulak tu..tp xpelah..pergi jugak kan..hehe..

atleast aku nk pg kan..huhu..

ramai org kbo.."farah,kalu saya jd awk saya xmari doh cni.."

wakpe sume org berfikiran gtu??..nk tnye..ape tujuan dia gi kem tu??..nk galok ke??..nk belajo kan??..

kalu aku arr..sanggup buat ape saje utk ilmu..dh mnde free gtu kita rembat arr peluang gtu..
nie x..pakat xmoh gi perkampungan tu belake..free tu..sape nk bg mnde gtu nga free??..dh bila ada tu ambik la!!..nak marah betul ambe..

and pada hari last tu..pada 18/08/08..
actually tu birthday mak aku..hehehe..
entah cmne..ade la time refleksi tu..
actually form3 punye dh buat pada mlm 17/08/08 tu..

nie utk form5 je..

cg ade buka sape nk kongsi pengalaman dia utk budak2 PMR..
aku nie pulak..entah..xtau kenape..spontaneous act kot..haha
pglah angkt tgn..

pstu ade suare2 budak lagi terdgr mereka menyebut namaku..eh..farah..xtau dr mana suara tu
ak xpasti..

mase smpai kt dpn tu ade suara memanggil..faiz!!..faiz!!..i guest budak form5 yg pnggl faiz tu..
hempeh betul..aku baru nk semangat ckp kt depan org tu kacau daun..smpai aku xtgk kt budak laki form 5 mase tu..malu!!..malu kt faiz!!..
masu tu xyh nk ckp arr..lps dgr nama faiz je..terus terketar2 nk ckp..suara pon ketar dh..hahaha..

ade sorang mamat tu aku tgh ckp kt depan dia sengih2 pulak..org kepok pale kang baru tau..hahaha

antara apa yg ak ckp mase tu..
1.pengalaman kwn aku yg baru tahu basuh kain secara manual..hahaha..sume org gelak time nie..xsangke kot ade gk org cmtu kt tok jiring nie..hehe

2.aku cite pengalaman aku ameek kertas pai!!..xsangke aku akn cite!!..pengalaman tu lebih kurang gni arr..ustzh suruh aku ameek pekse tanpa mmbaca buku sikit habuk pon..
ak kbo mmg gila nk jwb..susah siott..sbb xmmbace..kalu dpt C pon mujur.."dan subject yg saya maksudkan adalah PAI"..sume org kejut mase tu..hahaha..
ayt aku lebih kurang gni arr bunyi dia..benornye ditujukan utk seseorg mase tu..hehehe..
"cni sy nk nasihat awk2 sume..saya tahu saya mmg xlyk nk nasihat org tp biar arr gane2 pon..nk nasihat gak..jgn study last minute ataupun xstudy terus..mmg xleh jwb..mmg seksa..
skarang nie dh nk dkt pekse kan??..so dh kena pecut dh..jgn duk study main2 lg.."

lebih kurang gtu arr..drpd ctu aku dpt satu gambaran..aku kena study harder n harder..FARAH..JANGAN HAMPAKAN HARAPAN IBUBAPA ANDA!!..
GO!!..GO!! GURL..U CAN DO IT..

urm..kpd sape2 yg ada mase tu..actually mase tu ade byk mnde lg nk ckp..tp xtau..jg blurr mase tu..hahaha..ikot nasihat aku tu..jgn study sambil lewa dah..study pecut dh time2 gni!!..ingt tu!!..


ameek kata2 yg aku ckp tu elok2..kalu korang yg ade kt tmpt aku mase ameek PAi tu baru korang tahu mcm mana rasenye..ameek kertas pekse tanpa membaca walau sepatah perkataan drpd buku..sob3..


perkampungan tersebut ditutup dengan selamat pada 18/08/08 mlm pd pukul 9.15 mlm..tp xtepat pukul 9.15 lah..maybe lebih sket..or kurang sket..hu5..

No comments: