January 1, 2010

new season

new season in my life :)

sudah menjadi rutin harian pada hari Jumaat tiap-tiap minggu sejak masuk bulan Disember haritu saya and family akan pergi jogging. entah kenapa rasa macam happy sangat buat benda tuh :)

jadi, pagi tadi macam biasa lah bersiap-siap untuk pergi jogging
lepas je siap pakai baju segala tiba-tiba aje hujan. aduhh!! so plan harini terpaksa cancel lah!
then my mom and dad decided to teach me how to drove a car. whoaa!! suka sangat-sangat!

tadi pagi kiranya saya belajar bawak kereta lah!
bawak kereta senang aje. aritu pun kakak ada ajar jugak. hehehee :D
suka sangat-sangat. superb giler cara sabut tahun baru kali ini

malam semalam,
TERminum air coffee errr?? ahaha~ takde la. lupe dah malam masa tuh.
kempunan sangat nak minum! hahaha
so then jadi tak boleh tidur. tapi sekejap je pukul 2.52 camtuh dah rasa mengantuk dah!
hahaha! suka sangat-sangat dapat waktu tidur yang normal balik!
yela, saya kan insomnia. kalau korang rasa betapa seksanya perasaan menjadi pesakit insomnia.
saya nih kira okay la lagi kan?
nasib baik semalam masa minum kopi tuh takde effect sampai harini.
sebab saya ni jugak tak boleh minum kopi.
dia jadi tak boleh tidur berhari-hari. susah kan? hahaha
so disebabkan semalam tak boleh tidur, then I decided to celebrate my new year by doing Additional Mathematics exercise :D

rajin farah sekarang ni kan? kan? kan? *perasan! HAHA

rasa happy sangat-sangat sebab dapat jawab soalan-soalan matematik tambahan itu dengan kefahaman sendiri. rasa macam dah tak sabar nak masuk sekolah balik!

cakap pasal sekolah,
harini kitaorang 93's dah officially jadi fivers!
bak kata Ajwad Aziz tahun ni kitaorang jadi boss! ada-ada aje mamat tuh.


hmmm,
entah kenapa saya rasa terpanggil untuk bercerita pasal seseorang itu.

heyy you, there's just no one who gets me like you do!

saya tahu anda amat baik, saya tahu anda penyayang.
saya sayang anda sebab anda seorang yang jujur.
seorang yang tidak merendah-rendahkan orang perempuan.

biarlah korang yang baca nih nak rasa apa-apa pun.
saya nak cakap apa yang saya rasa sekarang ini.

saya tak suka orang yang blurr, tapi saya dapat orang yang sangat-sangat blurr.
saya tak suka orang yang handsome tahap menggugat tapi saya dapat orang yang macam itu. (ini bukan membodek atau perasan, tetapi anda memang hensem. saya cakap bukan sebab anda adalah orang "itu" tetapi sebelum saya rapat dengan anda lagi saya dah cakap anda hensem )

orang yang nak saya elakkan itu lah yang saya dapat kan?
betullah dunia ini diluar jangkaan kan?

tapi walaupun anda blurr dan kacak, tetapi anda mempunyai ciri-ciri ini juga

anda baik hati dan selalu menasihati,
anda bijak tetapi anda humble,
anda seorang yang faham diri saya lebih daripada orang lain
anda seorang yang kuno dan saya sukakan orang yang kuno :)
dan yang paling penting,
anda tidak mengaku anda anak orang kaya walaupun anda sebenarnya anak orang kaya,

sekarang anda jangan nak tipu-tipu lagi. mengaku sahaja anda anak orang kaya
saya berkawan dengan anda bukan kerana harta anda, tetapi sebab hati anda.
harta tu bukannya boleh masuk ke lubang kubur pun. harta tu bukannya menjamin masuk syurga. dan harta-harta itu mak-ayah anda yang punya bukannya anda kan?

buat yang tidak mengenali diri ini,
memang korang semua takkan dapat teka siapa dia nih
skodenglah facebook saya, takde apa-apa
intailah myspace saya, kosong sahaja!
sebab kami jarang berinteraksi sesama sendiri sekarang ini.

kami lebih prefer ym sahaja.
walaupun ym = yang miong tetapi kami tetap memilih cara itu.

semoga anda bahagia disamping orang yang anda sayangi
saya di sini mendoakan anda semoga berjaya menamatkan tiga sem yang mana hanya tinggal satu sem setengah lagi untuk habis. semoga anda berjaya melanjutkan pelajaran anda ke Jepun dan semoga anda berbahagia sekarang ini bersama rakan-rakan anda di AAJ itu.

anda habis membacanya?
tahniah kerana saya merasakan entri ini sangat melugakan.
hahaha. tak pernah-pernah dibuatnya post entri yang bergenre macam ini.
geli hati pun ada baca.
tapi takpe lah. semua ini kenangan kan?
tak semua orang boleh dapat apa yang dia nak.

pernah tak anda merasakan anda tidak patut mendapatkan sesuatu yang bagus setelah anda mendapatkan benda yang sebagus itu?

saya pula, pernah dan sampai ke hari ini masih merasainya
Alhamdulillah benda itu masih kukuh dalam pegangan saya lagi :)


oh ya, jangam lupa undi poll SPM dekat sidebar ye!

4 comments:

Sarah Sylph said...

farah3, auto ke manual? hihi

Farah Zoey said...

auto jeee
sbb tuh senang! hahaha :)

:: Zahratu Billaurah :: said...

haha..cuba la naik bukit tu,tgk turun ke x...*suka guling2*

Farah Zoey said...

hahaha!
janganlah ejek budak tuh
kesian die kena cover ngan rambot dier.
hahaha *gelak guling2 gk!*