August 10, 2010

about this year

aku bagi jawapan dekat semua

ye aku ada banyak masalah
puas hati?
jiwa aku jiwa kacau
tak ada orang peduli
orang tak pernah nampak dengan sebetul-betulnya diri aku ni

tak semua orang tahu aku macam mana
I guess tak ada orang tahu pun

aku dah letih dengan semua benda ni
masalah-masalah ini

perlukah aku ke muka dunia untuk memberikan penjelasan kenapa aku buat begitu dan begini
perlu ke?
tak pun kan?

aku terlalu sulit untuk difahami

hati ni dah serik.

teruk sangat ke aku ni?
jahat sangat ke aku ni?

aku dah jadi sangat-sangat yang amat bosan dengan permainan hidup

aku tahu dan aku amat pasti
what goes around comes around
kalau aku sabar aku dapat balasan baik

aku cuba untuk bersabar
aku nak biarkan masa menyelesaikan segalanya.

tapi,
aku cuma manusia biasa
kadang kala akan terduduk dek hambatan perasaan

maybe aku kalau orang tengok selalu gelak,
selalu happy

tapi percayalah,
aku tak setabah yang korang tengok
aku tak seteguh korang nampak
aku tak segagah korang sangka.

aku cuma seorang manusia yang selalu BERPURA-PURA

aku orang yang bermasalah
aku orang yang mempunyai sejuta masalah

itu yang korang semua suka kan?
bukan korang.
aku maksudkan orang sekeliling aku.

perlu ke hentam aku seburuk itu?
sedangkan aku sudah melakukan lebih baik daripada mereka?

kenapa niat baik aku disalah tafsirkan?
kenapa kejahatan orang lain selalu dilabel kebaikan?


"orang tanya sebab orang ambil peduli"

itu bukan ambil peduli
itu ambil pergi serpihan hati

kenapa?
special sangat ke aku ni sampai semua orang ambil peduli!
pigidah!.
jangan paksa aku untuk jadi kurang ajar.
kalau terdesak aku akan buat.
jangan cabar aku!

aku tak tunjuk depan orang
tapi tadi aku menangis
walau dengan ayat-ayat begitu
aku tetap boleh menangis
sebab aku dah tak tertahan
terlalu banyak cubaan

Ya-Allah
kau berikanlah aku kekuatan
aku redha jika ini ketentuan-Mu
tapi aku mohon Ya-Allah
Engkau gantikanlah kesusahan aku ini dengan kesenanganmu Ya-Allah
semoga hati aku tenang
semoga hati aku lapang
semoga hati aku tabah
semoga aku tidak rebah
semoga aku diredhai-Mu
semoga aku keputusan yang cemerlang
semoga aku tidak menyakitkan orang

cerita sebenar ada ditaip dalam blog satu lagi
tapi sorry,
blog itu diprivatekan

aku dah tak tertahan

apa aku dah buat sampai macam ini sekali balasan?

adakah ini balasan ataupun ujian?

haiii,
my Allah bless.

SMILE FARAH SMILE!
:)))))

No comments: