April 24, 2009

pada suatu hari......

dop paham aku ngan budok2 lening.
nak tego org buleh.
tego tuh jgn kt portal ar.main post lop.
kalu nk tego tuh tego ar PM ( Private Message )
ape gunanya kitaorg sediakan PM sedangkan user2 xguna.pigidah.
hello!.
kalu ikot syarat sbnr.aku dlte je mu jadi user.
aku wat guna kuasa hok aku ade kang.tp aku bukan jenis gtu.
nk tego pon bertempat ar.

patot ar encik syamim xsuke mu.
kalu nk tego tuh.
tego xtempat.

aku xkate mu xleh tego org.buleh.tp mesti ikot cara.ikot syarat
nk tgo org boleh.tp teguran itu mestilah mengikut adab2.
kena jaga hati org.sudah la.i'm sick up with people whatever-her-name.
aku tau kau budak asrama.aku tahu kau jenis baik2 ( walaupon kau jenis baik2.aku nie pulak bukannya jenis jahat2 oke!.aku pon baik tau.[ pasan ] hahahaha ) .aku tahu kau jenis suka tegur org.
sedarlah.kau xboleh tegur manusia lain sewenang2nya.
hormatilah aku yg lebih senior di sana. ( walaupon kau lahir dulu.tapi kat sana aku senior oke! )
hormatilah ketua2 anda.
bukannya aku nak cakap anak buah xboleh tegur ketua dia.
boleh nak tegur.tetapi mestilah bertempat.

( kepada yang tidak faham bahasa yang saya gunakan.sila tanya saya ya.saje skali skala nk ckp bhs dialek sendirik.hehs~ )

farah.sabar farah.ingt kt org lain yg baca blog nih.
lupakan pasal org tuh.Farah.cuba jadi Farah yang dahulu.
yang tidak terlalu cepat terguris dengan benda2 yang kecil.
Farah.naper kau skarang nih dah jadi lain ye.
bukan mcm Farah yang dlu.
c'mon Farah.jadilah Farah yang dlu2.
yg tabah hadapi segalanya.tidak gentar menghadapi kekecewaan.
___________________________________________________________________

CERITA HORROW
malam selasa baru nih.entahle.
masa tuh tgk semayang Isya'.tiba2.terdengar bisikan seperti orang berbisik sembahyang sekali kt kiri dan kanan diriku.
fuuh.nasib maser tuh tahiyyat akhir.

pagi semalam.
lalu dkt dataran Fikrah tuh.
dataran perhimpuan dkt sekolah kam i bagi yg tidak mengenali.
terdengar seseorg berbisik ke telinga.
dia berkata "Assalamualaikum"
sungguh lembut aja.
betul2 tepi telinga.
pusing belakang xde org.huish.
pening2.berdebar btol.
dhle masa tuh baru jerr pukul 10.35 a.m
pagi tu beb.kalau malam xpe gk.huish.
kalo malam da biase dah cmtuh

7 comments:

aLia said...

eyt cik farah
mngape eyy
uhuk
sume org tensen skarg
including me+fatin
diharapkan kita ber-3 bersabar..
hu9

farahlikescookies said...

bru je smlm ey duk tekang.
budak bijop sngt + merasakan diri tuh baik sngt.
gtu la.susah.
haih~

syahira said...

sabor okeh..tu baru ngan budok2 kat skloh, x kat luor g..kalu kat luor bnyok ragam g mnusia, hok gitu lah, ginilah..
jadikannya sebagai satu mainan dlm kehidupan, kalu manusia samer jer x beh gop.walau sesetengah perkara itu menyakitkan..wooha..ceramoh lah plok..hua3

ubey said...

hoho. pekat gile ganu.. koloh ane ni?

farahlikescookies said...

ambe koloh menengoh kebangsaan agame tok jiring
hahaha ;D

syamim nadiah said...

farah..piye o?

farahlikescookies said...

dak asrama mim
hahaha~