January 25, 2014

tolong boleh si cantik manis ?



tolong berhenti cakap pasal aku boleh tak si cantik manis ?
tolong jangan mengungkit kebaikan diri sendiri boleh tak si cantik manis ?
tolong fikir sejenak jasa-jasa orang sekeliling sudah taburkan kepada kau boleh tak si cantik manis ?
tolong jangan suka buruk-burukkan orang lain boleh tak si cantik manis ?
tolong jangan mereka-reka cerita boleh tak si cantik manis ?
tolong jangan kuat sentap boleh tak si cantik manis ?
tolong mulut tu diam sikit boleh tak si cantik manis ?
tolong jangan menyibuk perihal orang lain boleh tak si cantik manis ?



aku serabut
aku stress
aku pun banyak kerja jugak
jangan bagi aku naik balik perangai lama aku yang suka mengamuk tu
nanti habis semua barang aku baling .
haritu aku dah tendang kerusi kan ?
nak tengok yang lagi teruk ke ?
aku boleh nak buat jangan cakap aku tak boleh


( What is with you is destined to perish ; what is with Allah will endure )

sebab kau tak kenal aku yang lama
sebab kau tak tahu sejauh mana 'scary' aku mampu jadi



PS / rindu diri aku yang lama . rindu diri aku time zaman sekolah . rindu aku yang tak endah pasal perasaan orang . rindu aku yang tak pernah ada orang nak rindu tu ;')

No comments: